KNAW

Organisatie

Marktkunde en Consumentengedrag

Behoort tot WU Maatschappijwetenschappen
Behoort tot Wageningen University
Behoort tot Wageningen University and Research centre
Adres De Leeuwenborch, Hollandseweg 1, 6706 KN Wageningen
Routebeschrijving Google Maps
Postadres Postbus 8130, 6700 EW Wageningen
Telefoon +31-317-483385
URL http://www.wageningenur.nl/en/Expertise-Services/Chair-groups/Social-Sciences/Marketing-and-Consumer-Behaviour-Group.htm
Email Ellen. Vossen -at- wur. nl
Taak Het onderzoek van de leerstoelgroep is gericht op twee hoofdthema's: "consumentengedrag" en "marketing in de keten van agrarische producten en voedselproducten".
De onderzoeksthema's verschaffen inzicht in het functioneren van marketing instituten, zoals veilingen en termijnmarkten, en hun rol in het agrarische en voeding marketing kanaal, en verschaffen waardevolle informatie voor organisaties in de voeding en agribusiness door het ontwikkelen van klantgerichte marketing strategie├źn.
Het leerstoelgroep onderzoek is in de eerste plaats kwantitatief van aard. Modellen worden ontwikkeld en gebruikt om de onderzoekdoelstellingen te halen, met speciale aandacht voor marktonderzoekmodellen en kwantitatieve analysemethoden van marketing data.

Personen

Hoogleraar Prof.dr.ir. J.M.E. Pennings
Hoogleraar Prof.dr.ir. J.C.M. van Trijp
Universitair hoofddocent Dr.ir. A.R.H. Fischer
Universitair hoofddocent Dr. A. van Tilburg

Lopend onderzoek

Afgesloten onderzoek

Classificatie


Omhoog
Ga terug naar de inhoud
Ga terug naar de site navigatie