KNAW

Onderzoek

Nieuwe media, publieke context en stedelijke cultuur

Pagina-navigatie:


Wijzig gegevens


Titel Nieuwe media, publieke context en stedelijke cultuur
Looptijd 01 / 2004 - onbekend
Status Afgesloten
Onderzoeknummer OND1298538
Leverancier gegevens Website Onderzoekschool Geesteswetenschappen Groningen

Samenvatting

De betekenis en aard van de stedelijke cultuur en de wijze waarop de stedelijke cultuur gemeenschaps- en identiteitsvorming beïnvloedt alsook de manier waarop diezelfde stedelijke cultuur wordt beïnvloed door (opeenvolgende) communicatiemedia vormt de kern van het onderzoeksprogramma. Het programma kent een aantal specifieke onderdelen: 1) onderzoek naar nieuwe (media)gemeenschappen in Rotterdam, 2) een vergelijkend onderzoek naar nieuwe collectieve identiteiten en subculturen in diverse Europese steden en hun onderlinge (transnationale) relaties en 3) een historisch onderzoek (19e eeuw tot heden) naar verande-rende representaties van stedelijke identiteiten (vanuit een gender-perspectief) onder invloed van uiteenlopende media.

Betrokken organisaties

Betrokken personen

Classificatie

A82000 Sociale omstandigheden
A85000 Cultuur, levensbeschouwing en vrijetijdsbesteding
C40000 Vrouwenstudies
D34400 Nieuwste geschiedenis
D34500 Contemporaine geschiedenis
D66000 Communicatiewetenschap

Omhoog
Ga terug naar de inhoud
Ga terug naar de site navigatie