KNAW

Onderzoek

Het gebruik van hulpmiddelen in een innovatief leerarrangement voor wiskunde

Pagina-navigatie:


Wijzig gegevens


Titel Het gebruik van hulpmiddelen in een innovatief leerarrangement voor wiskunde
Looptijd 01 / 2006 - 12 / 2008
Status Afgesloten
Onderzoeknummer OND1307923
Leverancier gegevens Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek (NWO)

Samenvatting (EN)

Although technology is integrated in education, little is known about the relationship between the use of technological tools and cognitive development, and the way in which the teacher ?orchestrates? tool use. This issue is addressed for the case of mathematics education. The theoretical framework consists of activity theory and the instrumental approach. In a design research methodology, an innovative instructional sequence using applets is developed and tested in grade 8. The results include a local instruction theory, an explanatory theoretical framework for tool use in education, and theoretically and empirically founded knowledge concerning orchestration by the teacher.

Betrokken organisaties

Betrokken personen

Onderzoeker P.B.J. Boon
Onderzoeker Dr. L.M. Doorman
Onderzoeker Dr. P.H.M. Drijvers
Projectleider Prof.dr. K.P.E. Gravemeijer

Classificatie

A84200 Onderwijs
A84400 Cognitieve ontwikkeling, perceptie
D51000 Psychologie
D52000 Onderwijskunde

Omhoog
Ga terug naar de inhoud
Ga terug naar de site navigatie