KNAW

Research

Supermarket Display test UK

Pagina-navigatie:


Update content


Title Supermarket Display test UK
Period 06 / 2007 - unknown
Status Completed
URL http://edepot.wur.nl/159507
Research number OND1338728
Data Supplier Productschap tuinbouw

Abstract (NL)

Beschrijving
Doel van dit schaponderzoek was inzicht te krijgen in de manier waarop de huidige bloemenschappen worden ervaren door de consument en op welke punten de bloemen displays verbeterd kunnen worden in het supermarktkanaal. Wat zijn aankoop triggers en wat resulteert uiteindelijk in het genereren van meer verkopen ?

Resultaten
Veel consumenten vinden het huidige supermarkt assortiment niet meer inspireren. Het schap zou een element moeten hebben dat eens in de 2 maanden veranderd. Bijvoorbeeld, een speciale boeketlijn volgens seizoen (speciale Spring, Summer, Autumn of Winter bouquets) of overige speciale gelegenheden (Father s day, Exam, Diner party, Just Cause, etc.).

Met name seizoensbloemen zouden apart van de overige bloemen gepromoot kunnen worden d.m.v. bijvoorbeeld Flower of the Season‛. Deze promotie zou gesteund kunnen worden met behulp van POS materiaal (poster boven het schap) en een take away flyer ( fresh ideas leaflet) met verzorgingstips etc. De interesse zou verder geprikkeld kunnen worden d.m.v. prijspromoties zoals: 25% extra free or £1-£2 off. Dit zou goed kunnen werken voor onbekende soorten, met name exotische bloemen.

Related organisations

Other involved organisations

Stichting Marktonderzoek Tuinbouw

Related people

Contact person J. Klapwijk-van Dijk

Classification

A54000 Marketing and consumption
D43000 Economics

Go to page top
Go back to contents
Go back to site navigation