KNAW

Onderzoek

Consumentenonderzoek pilot groentenwinkels

Pagina-navigatie:


Wijzig gegevens


Titel Consumentenonderzoek pilot groentenwinkels
Looptijd 01 / 2010 - onbekend
Status Afgesloten
Onderzoeknummer OND1343169

Samenvatting

Doel
Doel van het consumentenonderzoek is om zicht te krijgen op de mate waarin de klanten van de 10 ondernemingen die meedoen met de pilot:

1. waardering hebben voor het nieuwe aanbod van duurzame AGF-producten
2. waardering hebben voor de wijze waarop de klanten dit aanbod kunnen afnemen (in de vorm van een abonnementensysteem bijvoorbeeld)
3. daadwerkelijk over zijn gegaan tot het kiezen voor deze producten boven de gangbare variant van deze producten en wat daarbij hun motieven zijn geweest
4. zich goed geïnformeerd voelen over de nieuwe, duurzame AGF producten dankzij de toelichting van de ondernemer

Werkwijze
Activiteiten en betrokkenheid sector

Betrokkenheid vanuit de sector is er in de vorm van de volgende participanten:

1. AGF Detailhandel Nederland (ADN); brancheorganisatie voor de AGF Detailhandel
2. Vroegop Windig; Groothandel in AGF met een landelijke dekking. Levert op dit moment een aanzienlijk assortiment biologisch product
3. Secundair: De leveranciers van Vroegop Windig.

Datum en omschrijving fases en go/no go momenten

Resultaten

. Plan van aanpak inclusief resultaten, planning en financieel overzicht
. Verslagen van afstemmingsmomenten tussen LEI, Zeelenberg en de participanten
. LEI-rapport over de onderzoeksresultaten
. Powerpoint over de onderzoeksresultaten. Deze zal gebruikt kunnen worden als promotiemateriaal in het kader van de uitrolfase. Dit promotiemateriaal is bedoeld om de groentemannen, betrokken bij de uitrol, uit te leggen hoe het project verder gaat en via welke stappen ze de uitrol binnen hun eigen bedrijf kunnen oppakken.

Publicaties bij dit project zijn beschikbaar via deze Link

Samenvatting (EN)

Description:
February 2010 10 Dutch greengrocers will start offering several sustainable food products (organic, regional, Fair Trade, etc) in their stores. At the end of this pilot, consumer-research will show how this increase in the range of products offered by these greengrocers, is perceived by the customers of these stores.

Research objectives:
To research to what extent the 10 greengrocers customers appreciate and actually buy the new, sustainable food products at their greengrocer s and to what extent they feel well informed about these products by their greengrocers.

Results and products:
Intended results and products


. Project implementation plan
. Communications concerning the meetings of the projectteam
. Public report
. Powerpoint presentation

Results and products
Insight in the extent the 10 greengrocers customers appreciate and actually buy the new, sustainable food products at their greengrocer s and to what extent they feel well informed about these products by their greengrocers.

Betrokken organisaties

Betrokken personen

Projectleider Ir. I. van den Berg

Bovenliggende onderzoeksactiviteit(en)


Omhoog
Ga terug naar de inhoud
Ga terug naar de site navigatie